Sådan får du mere tid i hverdagen med tomater 🍅😉 - en overskuelig guide til en nemmere hverdag


Jeg er faktisk lidt en klovn, når jeg skal gøre rent og sortere tøj, læse til eksamen, skrive opgave, you name it. Det starter så fint; det går faktisk som leg, lige til jeg skal sortere nogle papirer i en skuffe eller en bunke. Mit øje fanger noget; enten en flig af et billede eller noget håndskrift på et stykke papir gemt imellem noget andet papir og mellem os: tja, så kommer jeg bare ikke videre den dag. For så bliver jeg lidt nørdet. Jeg skal absolut finde ud af, hvor det papir/billede stammer fra, hvem er på, hvorfor og hvad lavede de.


Derudover skal jeg så også finde ud af om jeg er i familie med nogen af dem, hvor er de henne i dag, og for at kunne det, er jeg jo nødt til at logge på taadaa facebook… og sørme når jeg er lige ved at være færdig med at stalke de stakkels mennesker, får jeg en notifikation om at en eller anden har lagt en vare eller skrevet en status, som jeg selvfølgelig lige må læse og kommentere på, eller jeg skal finde ud om, om den vare kan købes billigere et andet sted… så når min kæreste kommer hjem, og spørger ”hvad har du så lavet i dag, skat”, kigger jeg rundt i stuen som unægtelig ligner en slagmark endnu mere end før, håret stritter ud til alle sider, og jeg har stadig nattøj på… ja hvad kan en kvinde gøre andet, end at slå ud med armene og sige” tja, jeg startede med at skulle sortere den her bunke papirer”

Det har jeg gjort længe, lige indtil jeg stiftede bekendtskab med POMODORO-teknikken. Og det er ikke så svært som man kunne tro. Igen, når jeg kan, så kan du også 😉

🍅

Det eneste du skal bruge, er et ur med alarm, æggeur, uret på mobilen, vækkeuret, hvad-der-nu-virker-for-dig. Bare du kan bruge alarmfunktionen.

I al sin enkelthed går det egentlig kun ud på at dele sine opgaver op i pauser 😊 Eller rettere; dele sine opgaver op i mindre bidder. Pauser lyder bare bedre 😉


Sådan gør du: 🍅 Arbejd koncentreret i 25 min. Sæt uret til at bimle om 25 min 🍅 Hold pause i 5 minutter. Sæt uret til at bimle om 5 min. 🍅 Fortsæt så med 25 minutters koncentreret arbejde igen. Sæt igen uret til at bimle om 25 min. 🍅 Dette gentages i alt 4 gange, hvorefter der kommer en pause på 15-30 minutter.


Husk at bruge pauserne som pauser. Hjernen tolker pauser som belønning, så sørg for at belønne dig selv.

🍅


Nyd et stykke musik, læs i en bog, gå en tur, hvad end du gør, så brug ikke pausen på at kigge i en skærm.

Flyt dig 😊


Du kan læse meget mere om Pomodoro-teknikken, hvem der fandt på det og meget andet lige her: https://meretid.nu/2015/03/25/pomodoroteknikken/


Som altid start i det små, brug teknikken næste gang du fx lægger tøj sammen eller gør rent.

Jeg får virkelig så meget mere ad hånde ved hjælp af den her teknik. YAY 👍



Kram Rachele

16 visninger

Kære klienter. 

Der er kommet nye anbefalinger angående brug af masker, hvilket betyder ændringer i sessionerne 

    • Facebook
    • Instagram
    • YouTube
    • Facebook
    • Instagram
    • YouTube

    © DenGyldneLotus  2020

    Proudly created with Wix.com

    © DenGyldneLotus  2020

    Proudly created with Wix.com

    Rachele Rikkelila Lakshmi Haagensen

    Certificeret EFTMR-Traume Terapeut  &

    aut. sygeplejerske

    31 39 11 29 

    DenGyldneLotus

    Lundegårdsvej 18, 4100 Ringsted Danmark